Blog wyświetlono

piątek, 26 czerwca 2020

2503. Cisza przed ciszą.

Zarządziłem dzisiaj w moim telewizorze, pececie, tablecie i w telefonie ciszę przed ciszą wyborczą. Przecież można co innego oglądać i słuchać. Setki kanałów, stacji, filmów jest do darmowego oglądania nie mówiąc już nieprzebranych zasobach YouTube.

Miałem już dość ciągłego międlenia: 
  • - kto i czemu jest winien w demolce demokracji
  • - o ile temu czy innemu wzrosło konto bankowe
  • - kto, kiedy i za jaką cenę z utylizuje koperty wyborcze
  • - kto jest długopisem, marionetką, czy wielbicielem LGBT
  • - kto się przyznaje do bycia zdradziecką mordą
  • - kogo prezes weźmie teraz pod but
  • - i kto z kim w drugiej turze.

I przyznam się Państwu, że ten błogostan słuchowo-oczny całkiem mi dobrze robi. Niech trwa, no raczej będzie trwał, do poniedziałku a w tym czasie skończę czytanie "Nawiedzonego Domu na wzgórzu" - Shirley Jackson. 
A to proszę Państwa gotycki horror z "prawdziwymi" duchami, lewitującymi meblami i tajemnicą ich powstania. Z tajnymi przejściami podziemnymi i krwawą zemstą po latach. Zakończenia jeszcze nie znam dlatego się cieszę, oczekiwanie na ujawnienia tajemnicy jest zawsze ciekawsze niż samo rozwiązanie.

15 komentarzy:

  1. Chyba nie widziałam, sprawdzę, duchy zawsze chętnie, byle był dobrze zrobiony...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej samej autorki, czytałem wcześniej: "Zawsze mieszkałyśmy w zamku".

      Usuń
  2. powiedzmy sobie, że cisza przedwyborcza wcale nie oznacza, by w ogóle o tym nie gadać, a prywatnych blogów nieoficjalnych prawny zakaz w ogóle nie dotyczy... ale skoro mam już temat przepracowany, decyzja podjęta, to prostu nie chce mi się o tym już... jeszcze wczoraj tylko rzuciłem tak dla sportu okiem na występ oratorski R.T., oceniłem jako niezły i tyle... można się zająć czymś innym, choćby poczytaniem książki...
    Shirley Jackson... hm... pierwsze moje skojarzenie to "Loteria", ale to raczej nie gotyk, tylko tak bliżej do horroru a la Topor...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przesyt propagandy wyborczej dał o sobie znać.
      Książka to raczej współczesny gotyk bliższy dawnemu "Wujkowi Silas'woi" Sheridana Le Fanu.

      Usuń
  3. Jak jest różnica między prawdziwymi duchami, a nieprawdziwymi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Prawdziwy" duch (alcohol) jest możliwy do spożycia.

      Usuń
    2. PRAWDZIWY DUCH nie istnieje.Nieprawdziwy zdarza się niekiedy - jako falsyfikat.
      Pan na Jakubowie ma rację.

      Usuń
    3. PRAWDZIWY DUCH dodaje duszom ducha! Wiedzą o tym i uduchowieni i bezduszni duchowni zawsze pijający go duszkiem.

      Usuń
  4. Te nasze wybory to tez niezły horror. A jak wygra urzędujący to dopiero będziemy mieli horror nie z tej ziemi. Nawet Shirley Jackson by czegoś takiego nie była w stanie wymyślić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tristis est anima mea...
      Usque - jak mówią - ad mortem...
      Oto się cisza zaczęła
      i nie ma komu dać w mordę...

      To Wasz miłośnik spiritusa i pięknych rymów, K.I.Gałczyński [lekko podfałszowany przeze mnie]. A w mordę byłoby dać komu. O jeszcze ilu i jak! To jednak rola dla ziemskich Wyborców.

      Usuń
    2. U Jackon trwa ta nerwówka do końca książki, a dla nas do końca drugiej tury.

      Usuń
  5. Pewnie widziałam, ja oglądam wszystkie filmy tego typu z założeniami - mój mąż jest ich fanem.

    OdpowiedzUsuń

9378. Coraz więcej drzwi otwartych...

Facebook  C iekawie, bardzo ciekawie było - i pewno jest nadal - w tym PiSie. I coraz ciekawsze historie wypełzają z ukrycia. Jak to się opo...

Ostatnie posty